Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Frågor

Av Britt Lindberg - 10 maj 2012 08:01

Det var väldigt länge sedan, men jag har inte haft något att skriva om...

Nu håller jag på att läsa om Liftarens guide till galxen triologin, är inne på fjärde boken...

Men i "livet, universum och allting" ställer sig Arthur Dent, några frågor och de vill jag dela med mig av för de är 

så passande att jag försöker att svara på dem utifrån mitt liv just nu:)


Vem är jag?

Vad håller jag på med?

Vad har jag uppnått?

Går det bra för mig?


Ställ dessa frågor till dig själv och du kommer att inse att de är mycket djupare än man kan vänta sig.

Kram till er alla:)

 
 
Ingen bild

Maggan

10 maj 2012 19:48

Ja visst är de djupa och lite farliga oxå. Det är ju så mycket bekvämare att blunda för vissa saker.
Kramar!!!

 
Ingen bild

S.N.I

11 maj 2012 11:07

Jag håller med Maggan, somliga frågor vill man inte besvara ibland. Vem är jag tycker jag är intressantast personligen men även den svåraste.

Bra inlägg Britt och kul att se att du skriver lite mellan varven.

/Sven-Göran Isaksson

 
Jan

Jan

18 juli 2012 16:31

Åh Britt, lilla Britt. Det har gått så länge sedan vi hade kontakt så du har säkert glömt mig. Jag har inte glömt dig i alla fall och jag saknar den tid vi hade kontakt flera gånger i veckan. Hoppas att du bloggar lite mer framöver så jag kan se hur du har det. Skickar STORA KRAMAR till dig :)

http://blogg.yarblek.se

 
Ingen bild

Hessseltine

18 juli 2012 20:42

Raj Raddiradderaj Raj Raj...FESKEBÅÅÅT!

För ibland måste man bara.

 
Ingen bild

Hesseltine

26 juli 2012 21:12

Och, sen kom jag på en viktig fråga bland dina, gjorde jag. Varför! DET är viktigt. Vem är jag, när, hur och varför.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt Lindberg - 31 mars 2012 10:51

Jaha det var hundra år sen jag skrev nått här, men nu ska jag ta igen det. Med en dikt som jag skrivit själv:)   Basfiolen seglar på vinden. Fiolen spränger gränser i natten. Skriande flöjter flyr bort mot morgonrodnaden. Livet vänder sig i...

Av Britt Lindberg - 16 februari 2012 15:48

Jag har varit hos en ekofrisör. Jag rekomenderar er att gå till en sådan åtminstone en gång i livet. Det var så skönt...Först så borstade hon håret, sedan gav hon indisk huvud massage och sedan tvättade hon det med lerschampoo. efter det så klippte...

Av Britt Lindberg - 7 februari 2012 20:50

Jaha ja nu har jag börjat min frivilligarbetar tjänst på centrumhuset här i Mariannelund. Jag ska hjälpa asylsökande i svenska språket, ikväll hade jag fem smarta killar som bara ville lära sig mer och mer... Jag blir så glad och helt slut av att a...

Av Britt Lindberg - 29 januari 2012 16:29

I dag var det första vårdagen, ja jag vet lite tidigt att säga i januari, men fåglarna kvittrade, solen värmde och isen smälte. För mig var det underbart, behövde känna en föraning om vad som komma skall. //Britt ...

Presentation

Jag är en kvinna, som vill dela mina funderingar och tankar kring livet och vad det kan innebära att vara kristen.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards