Direktlänk till inlägg 2 december 2011

Svar till Carina

Av Britt Lindberg - 2 december 2011 20:54

Till Carina, sorry att svaret kommer så sent, men jag har inte kollat upp att det blev flera kommentarer.
Guds vänstra sida, mycket möjligt att han sitter intill väggen. Men jag har inte fördjupat mig i det tycker det finns andra mer viktiga saker att fundera över och vara tacksam för.
Men det finns inga bevis för att Gud finns, men de som har vandrat med honom, vet med sin själ och hjärta att han finns där för dem. De ser det i allt gott som händer och de ser det i det de tror är ont och som sedan visar sig vara gott. Det kan också upplevas av dem som är mediala och säger att deras andliga ledare hjälper dem. Hur det är med den saken det vet inte jag, det jag vet är att när jag sagt mitt Ja, Jesus är min herre, jag vill följa honom i gott och ont då upplever jag en frid i själen, i hjärtat som inte kan beskrivas inte kan tas i från mig. Det är bevis nog för mig. Jag har ändå följt Gud på ett annat sätt i Lectorium och aldrig upplevt den absoluta friden som infinner sig så sekund snabbt när mitt hjärta värker av längtan eller mitt sinne översköljs av tårar.
Men och det är också sanning för mig att djävulen går fram i världen som ett rytande Lejon och att det är lätt att bjuda in honom när vi är andliga, det gäller de som ber i kyrkan och de som frågar andar till råds. Jag ser det som att den som ber i herrens namn är skyddad om och det är viktigt om man är medveten om det och ber om beskydd. Det är därför man enkelt inte ska fråga medium, vi drar till oss oönskad närvaro. Det är vad jag tror. Inget fel att fråga medium, men var vaksam. Så ser jag det.
En sista sak som jag fick uppleva förra söndagen, vandrar Gud på jorden så går han förklädd.

 
 
Ingen bild

S.N.I

2 december 2011 23:07

Spännande svar och att du även medger att vi inte kan bevisa eller motbevisa Guds existens. Just den tesen går i linje med min agnostiska synvinkel.

Sedan vill jag säga att din syn på medium var klok och gav mig en annan bild av saken. Det påminner mig lite, ursäktar redan nu en dålig referens, om hur en del skräckfilmer är uppbyggda där problemet har sin rot i att vi provocerar andarna/anden genom att göra intrång i deras rike. Spännande dock.

En fråga på detta. Hur ser du på satan? Är detta en kraft eller en person och i sådant fall vem är denne. Är det en kraft som Gud förvaltar eller är den fristående från Gud och handlar från frivilja? Fördjupa gärna ditt svar och svara gärna utifrån hur du ser på saken.

/Sven-Göran Isaksson.

 
Ingen bild

Hesseltine

3 december 2011 00:35

Hej på den nya bloggen! Intressant namn...det har jag aldrig lyckats med. Har omvandlat vin till ANNAT men aldrig till vatten!
Och Lotta Bromé får fortfarande inte plats, ser jag.

 
Ingen bild

carina

3 december 2011 08:23

Det är bra sar. Jag är ju en nyfiken liten varelse. Så jag frågar på om jag har något mer jag undrar över. Det kanske blir rena frågelådan eller kanske inte. Vi får se. Har lite tankar men kan ännu inte omformulera dom till frågor. Och vissa saker är det jag läser och reflekterar över. Tack för svaret. Nu är jag lite visare.

 
Ingen bild

carina

3 december 2011 08:27

Svaret kom inte sent.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt Lindberg - 10 maj 2012 08:01

Det var väldigt länge sedan, men jag har inte haft något att skriva om... Nu håller jag på att läsa om Liftarens guide till galxen triologin, är inne på fjärde boken... Men i "livet, universum och allting" ställer sig Arthur Dent, några frågor oc...

Av Britt Lindberg - 31 mars 2012 10:51

Jaha det var hundra år sen jag skrev nått här, men nu ska jag ta igen det. Med en dikt som jag skrivit själv:)   Basfiolen seglar på vinden. Fiolen spränger gränser i natten. Skriande flöjter flyr bort mot morgonrodnaden. Livet vänder sig i...

Av Britt Lindberg - 16 februari 2012 15:48

Jag har varit hos en ekofrisör. Jag rekomenderar er att gå till en sådan åtminstone en gång i livet. Det var så skönt...Först så borstade hon håret, sedan gav hon indisk huvud massage och sedan tvättade hon det med lerschampoo. efter det så klippte...

Av Britt Lindberg - 7 februari 2012 20:50

Jaha ja nu har jag börjat min frivilligarbetar tjänst på centrumhuset här i Mariannelund. Jag ska hjälpa asylsökande i svenska språket, ikväll hade jag fem smarta killar som bara ville lära sig mer och mer... Jag blir så glad och helt slut av att a...

Presentation

Jag är en kvinna, som vill dela mina funderingar och tankar kring livet och vad det kan innebära att vara kristen.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards