Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Kurs...usch

Av Britt Lindberg - 30 november 2011 18:35

Jag är på kurs i Växjö och det handlar om hur vi tar emot nyanlända elever. Det vill säga de som har annat modersmål en svenska.

Idag har det varit en del diskussioner och tyvärr måste jag säga att de som håller i kursen inte riktigt når fram till det jag ville ha ut av den.

Jag kommer att vara med imorgon också i alla fall fram till kaffet, men sen drar jag. 

Synd att det ska vara så svårt att få en vettig diskussion om hur man kan göra för att hjälpa invandrade elever.

Men jag har pratat med en del nya människor, tyvärr måste jag ju säga att de flesta skolmänniskor är rätt tråkiga, inklusive mig själv.

Men till er alla från mig en stor kram och har ni vägarna förbi Växjö så gå in i domkyrkan den är värd ett besök.

 
 
Ingen bild

carina

1 december 2011 08:28

Ja det är väl det som är problemet. Det ska diskuteras men sedan få något konkret av det är inte lätt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt Lindberg - 10 maj 2012 08:01

Det var väldigt länge sedan, men jag har inte haft något att skriva om... Nu håller jag på att läsa om Liftarens guide till galxen triologin, är inne på fjärde boken... Men i "livet, universum och allting" ställer sig Arthur Dent, några frågor oc...

Av Britt Lindberg - 31 mars 2012 10:51

Jaha det var hundra år sen jag skrev nått här, men nu ska jag ta igen det. Med en dikt som jag skrivit själv:)   Basfiolen seglar på vinden. Fiolen spränger gränser i natten. Skriande flöjter flyr bort mot morgonrodnaden. Livet vänder sig i...

Av Britt Lindberg - 16 februari 2012 15:48

Jag har varit hos en ekofrisör. Jag rekomenderar er att gå till en sådan åtminstone en gång i livet. Det var så skönt...Först så borstade hon håret, sedan gav hon indisk huvud massage och sedan tvättade hon det med lerschampoo. efter det så klippte...

Av Britt Lindberg - 7 februari 2012 20:50

Jaha ja nu har jag börjat min frivilligarbetar tjänst på centrumhuset här i Mariannelund. Jag ska hjälpa asylsökande i svenska språket, ikväll hade jag fem smarta killar som bara ville lära sig mer och mer... Jag blir så glad och helt slut av att a...

Presentation

Jag är en kvinna, som vill dela mina funderingar och tankar kring livet och vad det kan innebära att vara kristen.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards